
"Good stuff" is passed from site to site without regard for its original authenticity, until 
you're drowning in the dross... Another great example is the X-15 'sighting' by Bob White 
which fraudulently omits explanatory details from the cited source (Time magazine), 
 
The cited article is TIME magazine, July 27, 1962, pp. 12-13, entitled 'SPACE: Inside the 
Sky'. It is a portrait of Major Robert White. 
 
The final paragraph reads: 'New Mystery: After the sky-stabbing record flight last week, 
four X-15 pilots -- White, Walker, North American's Scott Crossfield, and Navy 
Commander Forrest Petersen -- journeyed to Washington, where President Kennedy gave 
them the Robert J. Collier Trophy, presented annually since 1911 for outstanding 
achievements in flight. 
 
But for White and his fellow X-15 pilots, the greatest reward for their work is the 
satisfaction of probing the mysteries inside the sky. In last week's flight Bob White found 
a new mystery for scientists to puzzle over: through the X-15's thick left quartz window, 
he saw a strange sight: 'There ARE things out there,' he radioed enthusiastically over his 
voice radio. 'There absolutely is.' 
 
As White later described one 'thing': 'It looked like a piece of paper the size of my hand 
tumbling slowly outside the plane. It was greyish in color, and about 30 to 40 feet away. I 
haven't any idea what it could be.' 
 
Oberg continues: engineers postulated he was seeing ice flaking off the engine nozzle, 
super-cooled by the liquid oxygen propellant and broken  loose by the firings of the X-
15's attitude control thrusters once it was in space. This explanation came to satisfy 
everybody in the X-15 program, especially in hindsight when nearby tumbling ice flakes 
became a common sight on orbital missions. 
 
In ANY case, the use of the TIME article with omission of the explanatory comments 
such as the small size of the sighted object and its appearance -- tumbling, looking like a 
piece of paper -- is a simple case of fraud. Somebody expected to have no problem 
promulgating this deliberately distorted story among the UFO buffs at whom it was 
aimed. And as far as I can tell, it's worked. 
 
George Filer report (never retracted), April 1999 
http://www.rense.com/ufo3/vivid.htm 
http://yorkshireufoinfo.homestead.com/quotesfrom.html 
http://www.anomalous-images.com/astroufo.html#White 
http://www.aliengifcentre.addr.com/UFO%20Quotes2.htm 
http://www.world-action.co.uk/astronauts.html 
http://www.bashar.com/GSP/door-ufo.htm 
http://www.connect.net/mattvest/astroqts.htm 
http://ettracker.tripod.com/astro.html#White 
 


